Bebisfabriken

Vi är två tjejer som är gifta sedan sommaren 2014 och för 2,5 år sedan föddes vår underbara son Noel. Just nu är vi mitt uppe i syskonfabriken och hoppas på att kunna ge Noel ett syskon.

Negativ period...

Skrivet 2011-08-20 @ 19:53:31
har hamnat i en negativ period just nu. Känns på ett sätt som det va skönt att Akademiska hade semesterstängt så man slapp testa ägglossning å oroa sig hela tiden men just nu känns allt jobbigt. Det är jobbigt att vänta, det är jobbigt att jag behöver gå ner i vikt. Mitt BMI ligger under deras gräns men lite över deras rekomendation. Så doktor Johannes måste ta upp det varje gång vi är där. Och det känns oerhört pressande. Varför sätter dom då inte en lägre gräns om det är det dom tycker man ska ha?

Undrar oxå hur det är om man vill byta donator. Får man be om det eller är det dom som bestämmer?? Är det nån som vet?? Första gången fick vi 0,5 miljoner och andra 2,5 miljoner. Sen läser man om såna som fått 10-50 miljoner sperimer. Då känns ju oddsen med 2,5 ganska låga.

Och samtidigt blir alla runtomkring oss gravida och får barn. Självklart är vi glada för deras skull men vi vill så gärna ha vårt eget barn snart.

Tack å lov att jag har min underbara sambo. Utan henne funkar inget!!

Hoppas denna negativa känsla försvinner snart för det är trist att va deppig.

//K

Kommentarer
Postat av: Tesen

Hej!

Måste bara säga att jag känner igen mig..

Har varit skönt att ha fått lite "semester" från allt räknande och kissande mm under sommaren..

Jag och min fru är skrivna i Umeå och där byter dom donator för varje "insättning". Dock får inte vi veta hur många som sätts in.

Gör ni det via landsting eller privat?



Nya tag nu till hösten!!



/Tesen

2011-08-25 @ 18:47:05
Postat av: Bebisfabriken

Hej!

Vi kör via landstinget.

Ni då??

//K

2011-08-26 @ 06:49:17
Postat av: Tesen

Vi kör oxå via landstinget... Många timmars bilresa blir det då vi bor en bit från Umeå + kostnaden för "insättningen".

Vi ska upp på 3:e försöket nu till hösten.. Snart dax och starta igen!

/Tesen

2011-08-27 @ 14:56:55
Postat av: Bebisfabriken

Då tycker jag vi båda kör tredje gången gillt å blir gravida nu =)

/K

2011-08-28 @ 07:44:51
Postat av: Tesen

Det tycker jag låter som en alldeles ypperlig plan!!! :D

Lycka till!

/Tesen

2011-08-28 @ 10:13:36
Postat av: Bebisfabriken

Lycka till till er oxå!!

2011-08-28 @ 15:56:00
Postat av: Tesen

Hej!

Nu har vi gjort tredje försöket och det gick inte heller vägen, så nu väntas det en ivf för oss. Väldigt skrämmande!!

Hur går det för er då? Får ni till nått tredje?



/Tesen

2011-09-29 @ 19:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback